Powered By Blogger

Tuesday, January 12, 2010

gerimishati

berdiri,
menanti kau tiba,
hanya untuk seketika,
hati berdebar,
terasa seperti ia meronta,
mahu sahaja aku menjerit rindu,
biar dunia ini tahu,
aku bukan seperti dulu,
aku takkan kalah lagi,
aku akan menang pasti
pulang dengan janji suci,
.....berlalu.....
masa berlalu,
awan mendung,
berarak kelu,
aku hanya diam terpaku,
rintik-rintik pilu menitis dipipiku,
aku kalah,
sekali lagi,
seperti dulu,
dia takkan datang,
dia takkan tiba,
dan aku lemah,
dibasahi gerimis dikala senja...

3 comments:

  1. aku turut merasa rindu...
    indah sebenarnya.. walaupun kehujanan dengan mendung awan yang melarat...

    bukankah hujan juga suatu rahmat bagi mereka yang merasa..

    sabar.. sebaris frasa ucapan penenang jiwa.. ingatan kepada semua.. kaw da aku sama sahaja..

    hakikatnya merasa rindu.. walaw situasi berbeza..insya allah..

    ReplyDelete
  2. rindu...rayuan rindu....aku jua terheret rindu...rindu yang cakna...erti merayu yang sayu..kepada Hanya Yang Sudi....mungkin rayuan ini belum cukup hebat.....rindu?apa yang harus ku rindu wahai dua sahabatku? lambaian pohon atau rimbunan pohon? T..T

    ReplyDelete
  3. biar rindu itu berlalu
    dengan bisikan yang syahdu...
    jiwa yang kacau juga celaru
    jangan biar ia tak tentu,
    rindu itu bisa menyatu
    antara dua cinta yang padu..
    andai rindu di kembalikan pada yang satu

    ReplyDelete