Powered By Blogger

Wednesday, September 2, 2009

bicara sebatang rokok

kata ayah"merokok takde faedah",
kata mak"kalau merokok bukan anak aku",
kata cikgu"jangan merokok,bahaya,ikut apa cikgu cakap jangan tiru apa yang cikgu buat",
kata kawan-kawan"merokok tenangkan fikiran",
kata sahabat"merokok itu berdosa,haram",
kata seorang kekasih"rokok tu hina,tapi rokok tu jela yang sudi temankan aku,fahami aku,rapat dengan aku,andai ada seseorang yang sudi menggantikan rokok,temankan aku,fahami aku,rapat dengan aku,akan aku tinggalkan rokok ni",
kata aku"rokok...rokok...rokok....takde hal lain ke nak cakap"

3 comments:

  1. kenapa perlu rokok?
    blh wat benda lain lg kan?
    buat sesuatu yg disukai tp bkn rkok...

    ReplyDelete
  2. sebab rokok tue sangat signifikan dengan pelepas masalah...indah..mudah...

    ReplyDelete
  3. yeke.
    jd perasaan2 yg indah tu dtg bila ada rokok ea..
    lau 5btg skali gus ada kemungkinan x keindahan tu dtg berlonggok?
    ~curios ni~??

    ReplyDelete